experimenting on an original series of grinning animals.
I’m prepping this model for printing now. Trying to understand how to tune wall and shell thickness for durability. I don’t have to re-topo the models for straight up printing but I still like setting basic line flows on character faces in low-res poly mesh in case I want to change facial expressions by rigging (again, it’s my over engineered approach to hobby…). The design inspiration comes from vintage tin toys, porcelain animal figures and a great American character animator Preston Blair.
More designs are coming… I bet I’m grinning while I’m working on this 🙂
*”grinning” って”ニヤ笑い”って意味なんでしょうね、日本語で。
オリジナル”ニヤ笑い動物”シリーズで今3Dプリントのファイル準備しています。今回は耐久性と”wall and shell”の厚さの調節をきちんと理解できるよにいろいろと実験しようと思ってます。このモデル、本来はプリントするだけならわざわざポリゴンでリトポロしなくてもいいのですが、もし表情を極端に変えたいとき、ローポリゴンでも最低限のリギングができるように準備しておけば”じゃ、リギングで表情調節しましょう”と後で言えるので(汗...ちょっと大げさアプローチですが)。このデザインのインスピレーションはアンティークのブリキのおもちゃ、陶器でできた動物フィギュア、そしてアメリカのキャラクターアニメーター、プレストン・ブレアです。他の動物も製作中。多分私もこんなに楽しくニヤッしている表情をモデリングしていると自然に自分もニヤッてしているんじゃないかな〜(笑)