why cg pattern making?

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I started to use a cloth software called Marvelous Designer at home since last year. When I create large costume, I need to know approximate material yardage to minimize waste since 3 inch pile acrylic furs costs $25-$40 a yard and I sometimes need 2-5 yards of them. Pre-visualizing the costume gives me rough estimate of surface area. Also for the plush toys with complicated shapes and parts I can test out diffrernt cuts and darts without cutting muslin each time and adjust by hand. I still use muslin for test sewing but the number of pattern revision have gotten smaller than before.

One last advantage is being able to test out in different material. I can experiment with pre-set material parameter or I adjust them myself by really guessing and comparing with a piece of fabric I have with me. Nothing mathematic while pulling the fabric myself but by approximation of course.

去年あたりからマーベラスデザイナーと言うCGクロスのソフトを家で使うようになりました。だいたい等身大のコスチュームを作るときは、毛足の長いファなどは1ヤードにつき$25−$40もかかり、少なくとも2−5ヤードはいるので、事前にどのくらいの布を無駄がないように見積もることが必要になりました。プレビズをする事によって簡単な表面積計算します。また、ぬいぐるみの細かいパーツなどを切り方やダーツの入れ方を毎回手でやり直さなくても試す事ができます。もちろん試し縫いをしますが、この手段を使ってからパターン修正の回数が減りました。

いろいろな生地をかえていく事ができるのも利点です。プリセットの生地のパラメターを使ったり、自分で実物の生地の質感を自分で手でとりながらパラメターを調節することもあります。もちろん布を自分で引っ張ってる時は数学的じゃなく、アバウトですけどね(汗)